PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Första dagen på JOBBET!

Kategori: PappaBjörn

Vaknade imorses, 04:50 ungefär, trodde att jag var sen som en tokig i och med att Maria låg klarvaken och tittade på mig när jag vaknade.

Så var Ju självklart inte fallen utan la mig istället intill henne och mös fram till 05:15 ungefär.

Sen var det upp och iväg, frukost med familjen (tänkte ju inte på att stänga lillans dörr så hon vaknade ju när jag skrammlade i köket, klumpigt, jag vet). Efter frukost och diverse packande så fick jag småspringa för att hinna till bussen, kom in till jobbet och fick hälsa på de ny ansiktena, Pontus från Oxelösund som gör sitt lärlingsår på E&ET och Lasse som är inhyrd från Montagetjänst. Båda grabbarna var riktigt trevliga filurer, och tur är väl det med tanke på att det är de två som jag ska jobba med hela sommaren, det är vi tre tillsammans som har ansvar för att skol-nätverks-projektet går i lås när sommaren är slut.

Så efter att ha hämtat ut arbetskläder och arbetsskor på Piratreklam drog vi till IT-enheten, hämtade ut accesspunkter, vidare till firman, preppade AP'erna med märkning och monterings-material SEN vidare iväg till Nicolaiskolan (där ska jag vara nu minst en vecka), hann inte mycket mer än dit, sätta upp en kabel, sen var det lunch.

Efter lunchen (kasslergratäng, mmmmmh så gott!) åkte vi tillbaks till Nicolai, monterade 2 AP'er och förberedde för ytterligare 3 st innan det var dags att gå hem.

Väl hemma sen så märkte jag först att bilen var borta, sen kom jag in i en tom lägenhet, ringde Maria och fick höra att de var hos mormor/gammel-mormor, men att jag kunde börja förbereda maten. Efter att ha satt på ugnen, kryddat kycklingklubbor, lassat in dem i ugnen och förberett ris, så gick jag först upp på vinden och hämtade min stereo och mina högtalare, jag har pratat länge nu om att hämta ner och koppla in dem, men nu blev det i alla fall av till slut. Sprang upp i skogen och plockade lite blommor (ja faktiskt) och sen hann jag inte mycket mer än innanför dörren innan de andra kom hem.

Hoffipoff kom upp och tjöta en sväng och sen åt vi middag, och jag drack kaffe, nu är lillan nattad och jag är sugen på att se på film, 21:00 kommer Tomb Raider på 11'an, den blir det nog  tror jag.

Idag har Maria också varit hos barnmorskan på sjukhuset, jag börjar bli riktigt trött på hur de behandlar henne, alla säger att de förstår att det är jobbigt MEN att det nog är bra att vänta lite till, att det inte är de som bestämmer utan någon annan osv osv osv, vill bara kräkas på skiten. Mår man inte bra så mår barnet inte bra och då är det bästa för hela familjen att göra någonting åt det hela. Jag hoppas verkligen att bebisen kommer snart så att Maria slipper lida, för det är det hon gör nu, allting gör ont hela tiden, det är svårt att röra sig och hon är allmänt förhindrad att göra någonting över huvud taget, usch så trist!

Nu har jag i alla fall skrivit av mig för idag, tänker sätta mig i köket med min fining å spela lite spel, sen blir det film med varm rabarberkräm och glass!



//PappaBjörn.


PS. Vill ni läsa brevet som Maria idag skickade till Nyköpingshem gällande vår lägenhet, omgivningen och deras bristande service? kolla på: Http://mammakex.webblogg.se DS.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: