PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Man tror att man känner någon...

Kategori: PappaBjörn

Men det visar sig att man hade fel, men först ska jag skriva lite om vad jag har gjort idag. :D




Dagen började med att jag vaknade strax efter åtta, vid det laget hade jag sovit UNGEFÄR 4 timmar, give or take.
Vi tog frukost ute på gräset och det var dundermysigt! Efter frukost laddade jag tvättmaskinerna fulla med smutsiga kläder, sen gick jag ut till bilen och plockade först ner höger framhjul, brosok och klossar för att ta reda på vad som var orsaken till det egendomliga "klonk"-ljudet som uppstår när vi bromsar. Efter ett tags pillande kom jag i alla fall fram till att det beror på att bromsskivan saknar styrpinne, denna brukar i vanliga fall låsa fast skivan i navet, men icke sa nicke, detta är ju självklart inte farligt på något vis, men nu när vi vet vad det beror på kan vi skaffa vad som behövs för att bli av med oljudet. När jag ändå hade ner hjulhuset i småbitar så passade jag på att smörja diverse smådelar så nu lär det kännas bättre att bromsa skulle jag tro. Gick ner och hängde den tvättade tvätten på tork innan jag fortsatte med att göra samma sak  på andra sidan. Därefter letade jag rätt på färg-förbättrings-sprayflaskan från baggaget och gick lös på bilens utvändiga plastdetaljer, så nu är de blanka och fina. Gick ner till busshållsplatsen och mötte upp min vän Jesper, vi (och Daniel) hade planerat att plugga från lördag till söndag för att komma igång och en bra bit frammåt med det CAD-projekt som vi ska göra. Efter många timmars väntande osv så visade det sig i alla fall att Daniel inte kom och jag och Jesper fick knappt någonting gjort. men men, nya tag imorgon i alla fall! När Jesper hade åkt hem så käkade vi kyckling som Maria hade grillat i ugnen, mycket god kryddning får jag verkligen säga! :D så nu efter maten kombinerades fika med tvättupphämtning så nu är jag klar med mina göromål för idag. (till och från har jag också diskat upp en massa disk som blev kvar från vårt besök igår).

Nu till del två av detta inlägg, man tror att man känner någon, men att det ska krävas så lite för att sjunka så lågt det trodde jag inte, det är väldigt tråkigt att se hur somliga människor uppför sig, en vuxen människa som beter sig på samma sätt som en omogen fjortis, som sprider otrevlig stämning för att saker inte går deras väg. Nej, sånt beteende är inget jag belönar. Fy skäms och tänk efter lite för fasen!



Det var allt, nu verkar det som att maria tänkt att baka något gott!


PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: