PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Gårdagens höjdpunkt:

Kategori: PappaBjörn

Jag tyckte att detta var otroligt roande igår, lillan skulle sjunga för oss för hon hade så fruktansvärt tråkigt, det var svårt för henne att välja låt men till slut så valde hon "Dansa min docka" som är en gammal barnlåt som vi alla känner till. Enda kruxet här är nu texten, detta är vad hon sjöng:

Dansa min docka
Mer när du är tvungen
När du blir gammal så
blir du så ung....

om och om igen, och det hjälpte inte hur många gånger vi än förklarade texten eller sjöng med, det var fortfarande samma text för henne.

Sött men man kan ju börja fundera på vad mer hon tvingar sina dockor till om dem nu måste dansa på beställning?

Uppe tidigt idag för att plugga, nu bär det av för snart ska vi ha tenta och då vill jag gärna veta vad allt går ut på!


Över och Ut
PappaBjörn

Kommentarer

  • Larschan säger:

    Dansa min docka medan du är unger,

    när du blir gammal, blir du så tunger.

    Dansa min docka medan du är unger,

    när du blir gammal, så blir du tung.

    2012-05-08 | 10:54:56
    Bloggadress: http://pappaslillatruls.blogspot.com/
  • PappaBjörn säger:

    tack Larschan, jag kunde dock texten innan, det som var roligt var hur hon hade valt att tolka den.

    2012-05-08 | 19:53:30
    Bloggadress: http://pappabjorn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: