PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

CAD en sammanfattning

Kategori: PappaBjörn

Okej, idag fick jag lära mig (igen, jo jag har redan läst CAD A-C) hur man ritar i CAD-program. Vi använder oss av autocads produkter från (håll i er!) 2008!!! Seriöst, det har hänt mycket inom programoptimeringen de senaste 4 åren! För att nämna ett väldigt enkelt exempel så kan jag i nuläget inte ens flytta på min X/Y/Z-visare utan den sitter som klistrad mitt i min ritning, och där vill jag ju absolut inte ha den!

I alla fall, det tog hela dagen idag att göra något som skulle ta max 1 timme att göra i photoshop / paint, visst det blev lite snyggare och med exakta mått osv, men jag hade ändå kunnat köra ett decent jobb i andra program.

Den springande punkten i hela denna cad-grejen är i alla fall att jag nu är TVUNGEN att bära omkring på en dator med program och "nyckel" värda närmare 40.000 kronor och dessa är jag direkt betalningsskyldig till om jag skulle tappa bort dem. Så jag känner mig som en gående måltavla varje steg jag tar utomhus nu. Jättekul, INTE!

Kul att vara tillbaks i skolan i alla fall, träffa grabbarna och spy lite galla på det allmänt dåliga LIA-upplägget. Vår studieledare Erik ställde lite frågor om vad vi hade haft för förväntningar och vad vi upplever att vi fått ut utav LIAn. Jag skrev precis vad jag tyckte och sen pratade Erik inte mer med mig på resten av dagen.

Jag tycker att det inte är mer än rätt, frågar man mig vad man tycker så får man räkna med ett ärligt svar, och jag tycker inte att ledningen har engagerat sig tillräckligt i vad vi studenter har gjort under denna perioden utan de verkar ha nyttjat tiden till att ta semester eller något liknande.

Efter att ha spenderat större delen av dagen vid datorn på skolan så packade jag ihop och gav mig ut i regnvädret, till bussen och vidare hem. Nu sitter jag framför datorn igen, fast kanske inte riktigt lika nedgrottad i CAD då.

Druckit lite te och ätit en liten chokladkaka med vit choklad, mums! Nu blir det att nörda lite på king.com för att fördriva tiden, är alldeles för uppe i varv för att sova.

Över & Ut
PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: