PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Dagen i ord.

Kategori: PappaBjörn

När jag vaknade imorse hade jag totalt under natten inte sovit mycket, 30 minuter i stöten som mest, minsta lilla rörelse väckte mig och det gjorde ont som fasen i käften. Självklart bara för att vi nu snart ska åka ner till västkusten, vänner och familj så ska jag få tandköttsinflammation på grund av den bråkiga visdomstanden! Det är mer sällan nu än tidigare men det infaller alltid lika jävla dåligt. Så idag har jag vart redigt jävla trött och lättirriterad.

Vi har i alla fall hunnit med en hel del idag, det började med mysig familjefrukost, kokta ägg och smörgås typ. :) Efter det åkte vi in mot stan för att posta alla spel som vi sålt på tradera, och lite annat smått och gott. Vidare till ÖverskottsBolaget där vi köpte allt man kan tänka sig till lillans barnkalas som hon ska ha helgen efter att vi kommer hem från västkusten. Efter ÖB tittade flickorna in på SKOBES under tiden som jag fixade en plastkåpa i bilen. Fick låna den av en granne som inte tyckte att det var någon bra idé att bränsleboxen satt fullt synlig när vi ska åka så långt. Han gav oss också en handfull tips på vad vi ska fixa med på bilen för att den ska gå ännu snålare och finare OCH hålla längre! :D

Med skobes avklarat hörde vi av oss till en av våra andra grannar, bestämde tid och plats för årets första utegrillning samtidigt som det bar av till citygross för att inhandla allt som kan behövas för att klara av en tidig utegrillning! Massa mat (och 1,5kg lösgodis) senare åkte vi hem, käkade revbensspjäll och preparerade grillen, grillade korv å bröd och snackade skit med grannarna, käkade och hade trevligt en bra stund, sen gick vi in, jag fick klarat av disken och Maria slängde ihop en äppelpaj, en av grannarna fick agera testkanin, han blev inte förgiftad så alla åt. :)

Nu är det kväll, jag har spelat ett roligt spel med en god vän från Göteborg, och det börjar närma sig läggdags, Maria ligger redan sedan ett tag tillbaks inne i sängen och det låter som att hon tittar på nyheterna, eller så sover hon, risken finns att det sistnämnda är mer korrekt än det tidigare.

Imorgon ska hon iväg med Fröken H på tjejdag bara de två, jag tar hand om lillan och det ska bli mysigt. :) Jag inser att det är dags för sängen för att orka av så vi säger så, så länge!

Över och Ut
PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: