PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

en dag är en dag är en dag...

Kategori: PappaBjörn

Jag har haft en rätt så trevlig dag idag, men samtidigt har den vart jobbig.

Suttit framför datorn i skolan från 8 imorses till 4 på eftermiddagen, ritade CAD hela dagen idag med. Men jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet av dagen, läraren frågade om jag hade mycket erfarenhet av CAD då han tyckte att jag gjorde ett RIKTIGT bra jobb. Visst har jag sysslat med en del CAD tidigare men inte så att jag vill skryta med det.

I alla fall, lagom till lunchen tror jag det var så ringde Maria och sa att jag fått besök av fogden, ingen rolig information så nu måste jag skramla fram ett par tusenlappar för att inte få fogde-stämpeln i pannan! Någon som vet ett bra sätt att tjäna pengar på? Jag har ingen större tilltro till telefonjobb hemifrån, väntar FORTFARANDE på min första lön som jag skulle fått innan påsk, det rör sig inte om mycket pengar (1300:-) men det är pengar som vi behöver mer än någonsinn! Jag börjar fundera på att absolut inte jobba mer för dem om pengarna inte studsar in på kontot imorgon. Trist att få sådana problem levererade på hög tycker jag.

På grund av detta har jag nu gått runt och varit spänd hela dagen vilket bidragit till en trist huvudvärk som nu dunkar bakom höger öga som en smed som slår med hammaren på ett städ.

Maria poppar på med Ansiktets nya låt Äckligt, eftersom Afasi sjunger i låten så fick jag flashbacks till 1990 nånting som de spelade in med Snook för ett gäng med år sedan så nu har vi lyssnat även på den, diggar refrängen speciellt på den!

Trots att jag klagar på att jag suttit så mycket vid datorn idag i skolan så sitter jag nu vid datorn igen, nu hemma, vid köksbordet... smart? Nej.

Maria berättade igår om en film som hon ville ha, hon sa att den var svår att få tag på med svenska undertexter, 2,5 timmar senare hade jag hittat den så nu får hon snart se på den, tror och hoppas att hon blev glad över detta! Mer om filmen läser ni på http://mammakex.webblogg.se, uppmanar inte till illegaliteter i någon form (vill ju inte bli stämplad som uppviglare) men filmen är rätt så lätt att få tag på på nätet och det är en del kända skådisar med i den, så den är antagligen rätt sevärd.

Jag är på sjunghumör! Vad göra?

Ser fram emot som tusan att lillebror kommer upp och hälsar på i helgen och ser ännu mer fram emot att det nu är mindre än en månad kvar tills dess att vi ska ner till västkusten och träffa familj (och vänner?) Hör av er om ni vill komma och hälsa på oss medans vi är nere, vi kommer att vara i närheten av dig, (ja, just dig) mellan 3-6 maj.

När vi väl är nere så kommer vi att hälsa på farmor och farfar, ska höra om kusin-fredrik vill snacka lite skit och umgås, var ju längesedan jag träffade hans lilla gullunge nu också. Sen kan man ju bara hoppas på att ni andra ska höra av er och vilja umgås något.

Vill inte sluta skriva men jag har inget mer att komma med, jo förresten:

Älskling, du är ljuset i mitt liv, jag älskar dig nu och för alltid och idag har vi varit förlovade i 5 månader, imorgon tillsammans i 8, jag kan inte förklara i ord hur mycket du betyder för mig. Ingen är så perfekt för mig som du är, ingen har så många galna hyss och upptåg för sig, ingen kan få mig att skratta så som du och ingen kan få mig att må så bra som du kan! Du och jag för alltid, tro inte något annat, någonsin!

Över Och Ut
PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: