PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Game on!

Kategori: PappaBjörn

Okej, så vi hade vår gårdsvärd här häromdagen, alltså han som är anställd av hyresvärden att hålla rent och snyggt runtomkring huset och som också sköter småfix inne i lägenheterna. Han var här av den enkla anledningen att jag har gnällt rätt mycket på rätt mycket olika saker sedan vi flyttade in, senast var det angående några lösa vägguttag (inte bra när man har barn som är klåfingriga, som de flesta barn är), en dusch-stång som var obefintlig, element som var dåliga, en spisplatta som uppför sig ytterst märkligt och obefintlig ventilation i lägenheten.

Så han kom hit i alla fall, för att fixa vägguttagen och dusch-stången (och spisplattan men det gick inte för vi skulle precis till att fixa lunch. Efter att ha fixat uttagen, eller ja, det ena uttaget, det andra skruvade jag dit själv, snabbare och bättre än vad han gjorde det, men i alla fall. Efter att ha fixat uttaget så gav han sig in i badrummet, borrade lite hål i väggen och skruvade dit den nya stången, han tog ner den gamla och lämnade den på badkarskanten, något annat som han också lämnade var riktigt mycket borrdamm och fotavtryck från hans leriga kängor, samt den gamla duschslangen och det gamla duschmunstycket. Så alltså när han gick var det skitigt som fan i badkaret och massa skit kvar efter honom runt badkaret, samt lite skrot.

Jag tänkte nu ringa till ovan nämnda gårdsvärd och ställa till det lite för honom, för jag tycker faktiskt att man städar efter sig, det gör jag när jag jobbar. Jag tänkte mig att samtalet skulle fortlöpa ungefär såhär: (B för mig och R för honom (Ronnie))

B: Tjenna det var Björn här på (min adress)! Hur är läget?

R: (förmodligen) Jo det är bara bra, kan jag hjälpa dig med något?

B: Ja faktiskt, jag tänkte ringa och boka en tid med dig, när är du hemma?

R: Hemma? (antagligen något konfys)

B: Jo tanken jag hade var att jag skulle komma över till dig och gå lite i ditt badkar med mina smutsiga kängor, borra lite i din badrumsvägg utan att foga efteråt så att fukten kan tränga in och förstöra väggen, sen tänkte jag lämna kvar lite skit hos dig som jag inte vill ha med mig när jag går. (tid för eftertanke)

R: (troligtvis) Ehh.... jaha?

B: Jo och du behöver ju inte ta fram dammsugaren heller, för jag har inte tänkt att städa efter mig, för det gjorde ju faktiskt inte du när du var hemma hos oss sist heller. Så jag tänkte ett öga för ett öga ungefär...

R: Men?.... (förvirrad nu antagligen)

B: Jo, men ska vi säga imorgon runt lunch? Har du lika bra ventilation som vi har så landar väl byggdammet antagligen i din ärtsoppa.

R: ...?

B: Bra men då säger vi det! HEJ!


Jag säger inte att jag är bitter, men tänker man inte längre än vad näsan räcker så får man stå sitt jävla kast.

Game on!
Över och Ut
/PappaBjörn

Kommentarer

  • elsa säger:

    Sorry. Långt ifrån Backmanklass. Hade hoppats på mer.

    Ha en fin dag, anyway!

    2012-04-04 | 13:12:50
  • mammakex87 säger:

    Svart till Elsa!!

    Backman är backman så bara löjligt att hålla på o jämn föra lilla tösen!!

    En dag bok som denna blogg är för att skriva av sig om de man känner för och skriva på sitt sätt inte försöka efter likna någon annan eller att göra läsare nöjda. Löjligt att ens kommentera på detta löjliga sätt!

    2012-04-05 | 09:16:10
    Bloggadress: http://mammakex.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: