PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Idag, den första dagen i resten av vårt liv.

Kategori: PappaBjörn

Idag, en dag som alla andra, eller?

Jag vaknade vid 05:15 imorse, låg och vände och vred på mig bra länge, slumrade till med jämna mellanrum men väcktes lika kvickt igen. Just då kunde jag inte förstå varför, men nu när vi satt vid matbordet så kopplade jag plötsligt, ichias (eller hur fan det stavas). Det gör ont som fa-a-an, smärtan börjar precis ovanför höftbenet på vänster sida, om ryggraden, strålar ner i benet, det riktigt pulserar i låret till och från. Och som om det inte var nog med det så hugger det lixom till upp imellan skulderbladen med jämna mellanrum, som en reflex spänner jag då ryggen vilket bara gör det onda ännu värre och mer intensivt ända ner i tårna. tjohej vad kul!

Jag är dock glad att dessa besvär kom nu, och inte under praktiken, för hade jag haft såhär ont då hade jag inte kunnat jobba.

Efter ett tags vändande å vridande imorse så vaknade i alla fall Maria, vi låg å småbusade med varanda och hade det riktigt mysigt, sen blev det åka av och efter det så tog vi frukost.

Nu sitter jag här och inser att klockan är efter tio, jag har inte hört den galna schäfern skälla ännu så jag misstänker att det inte blir någon morgonpromenad idag, för i vanliga fall (de senaste dagarna) så har jag gått ner i trapphuset så fort jag har hört hunden och efter det så har vi promenerat mellan 4 och 12 kilometer. Men så verkar som sagt inte bli fallet idag utan jag får klara mig utan promenad, vilket nog är bäst för min rygg också.

Idag ska vi i alla fall ta ett "familjefoto" av lite annorlunda natur, vi kommer att använda mammas mage, händer och fingerfärg, tror nog att jag laddar upp det här när vi har knäppt färdigt. Det börjar bli dags så smått att börja ta lite mer magfoton så att vi kan se tillbaks på utvecklingen när magen väl är borta.

Jag ser väldigt mycket fram emot sommaren och framförallt mitten av Juli då vi är beräknade, jag har aldrig träffat krabaten som är där inne i magen, men jag vet att jag älskar henne/honom av hela mitt hjärta, jag saknar den och vill att den ska komma ut så att jag får hålla den i mina armar.

Från en sak till en helt annan så letade jag efter mitt halsband och armband, typ cubansk länk i nysilver, ville ha dem nu eftersom de har ungefär samma färg som minn förlovningsring men jag kan inte hitta dem någon stans... Undrar om de har blivit kvar hemma hos mamma. Får be henne snoka omkring lite där nere i lådorna och se om hon hittar något, jag menar, de kan ju inte bara försvinna hur som, och jag har inte använt dem på hur länge som helst, säkert 3-4 år sedan sist.

Nu ska jag slösurfa och se om jag hittar något roligt.

Över och Ut
PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: