PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Öppet brev till min ofödde.

Kategori: PappaBjörn

Hej vännen!

Du vet att pappa älskar dig, trots att du inte är född än så vet både jag och mamma att du kommer bli en underbar varelse, vi längtar efter dig en väldans massa.

Du har ju varit där inne i mer än 28 veckor nu och du gör dig påminnd väldigt ofta genom sparkar och slag. Du får mammas mage att bli upprörd, och jag ska säga dig att det är inte särskilt konstigt, det mesta av platsen där det vanligtvis ligger tarmar och sånt är nu dedikerat till att du ska kunna simma omkring. Så det är ju inte direkt häpnadsväckande att magen blir strulig när du trycker undan allt som vanligtvis ligger där du ligger nu och jag har svårt att tro att det blir bättre av att du masserar mammas insida som en marathonlöpare.

Men som sagt, vi älskar dig ändå, trots dina små hyss som du hålls med dagarna i ända. Både mamma och mina vänner säger att du har min näsa och mina läppar, vi får se på det när du bestämmer dig för att komma ut men jag är glad att folk kan se att du är min redan nu!

Men hoppas att du har fått några av mina snygga drag också och inte bara mina utstående drag, näsa och läppar enbart ger ju kanske inte det snyggaste av intryck, men blir du lik pappa så blir du en snygg krabat, jag lovar! ;)

Bara som en liten detalj skulle jag vilja be dig att sluta hålla mamma vaken om nätterna, du vet, är hon vaken så blir jag vaken automatiskt och det är inte helt optimalt när man har saker att göra hela nästkommande dag. Som t.ex. inatt då du och fötterna (säkert också ditt fel) höll mamma vaken flera timmar, det är inte okej, dels för att det gör ont för mamma och framförallt för att jag blir orolig, det förstår du säkert och det är säkert bara ännu ett av dina små bus, men snälla, INTE på NÄTTERNA!

Okej, det var allt jag ville, och kom ut snart! Vi måste ju faktiskt lära känna varandra.

Pappa Ut!

Kommentarer

  • M granander säger:

    Fint skrivet älskling! Dock kommer nog inte bebisen lyssna på pappa!!

    2012-04-26 | 22:24:52
    Bloggadress: http://mammakex.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: