PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Påskfrukost och helgen som stundar!

Kategori: PappaBjörn

God morgon bloggen!

Än så länge har dagen vart så jädra grym, det började med att jag vaknade första gången vid 02:35 inatt, lillan ville att jag skulle bädda hennes säng. Det var inte mycket annat att göra än att yrvaken stappla sig upp och genom lägenheten, kasta omkring lite med täcket och sen säga god natt igen till lillskrutten.

Nästa gång jag vaknade var klockan 05:05, då var jag tvungen att pinka, och ge papper till lillan som nu hade vaknat för att uträtta sina behov, när vi hade kissat klart båda två satte jag på teven till henne och stapplade än en gång in till sängen.

Klockan 07:-nånting (vet inte riktigt vad klockan var) vaknade jag för sista gången idag, Maria ropade till lillan att påskharen hade lämnat ett brev på köksbordet.

Detta är vad som stod i brevet:

"God morgon och glad påsk!

Jag hade sååååå bråttom inatt i mörkret, jag snubblade på tröskeln och tappade ALLA mina finaste ägg!

Snälla Nathalie, hjälp mig hitta mina ägg igen!

Jag tappade 10 st små ägg, 2 gula, 2 lila, 2 blå, 2 röda och de sista 2 var gröna.

Hitta dem åt mig och samla ihop dem här i mitt äggställ!

PS. Hittar du alla 10 så får di en hemlig belöning! DS

Hälsningar
Påskharen"

And so the hunt begins, eller ja, lillan letade i alla fall tills hon hade hittat alla 10 ägg och samlat dem i ägstället.

ägg1

Nöjd skitunge.

Här är lite mer tydliga bilder på våga ägg som vi har färgat och sedan tatuerat, vanliga låtsastatueringar som man blöter ner och "duttar" fast på äggskalet.

ägg2

De ser väldigt glansiga ut, men är inte det egentligen.

ägg3

Jag är sjukt nöjd!

 

Nu är det dags för städning, och fin-fix för i eftermiddag kommer lillebror Tobias och Marias kollega på påskmiddag. Tobbe stannar ju självklart över helgen, man åker inte 40 mil för att bara äta middag, faktiskt. Efter städningen så ska jag ut å gå med grannarna och hunden, sen blir det duschen innan lunch. Fullt upp kommer det vara hela helgen i alla fall, sen i nästa vecka ska jag skriva anställningsavtalet för sommarjobbet på El & Energiteknik där jag har haft min praktik. Jag ska också hinna med att göra en bok till dem med alla (eller i alla fall några) av bilderna som jag tagit under tiden som jag praktiserat där.

 

Nu är det som sagt dags för städning!

Över och Ut

/PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: