PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Sista lediga dagen.

Kategori: PappaBjörn

Imorgon börjar skolan igen, det är för mig ganska kluvet, på flera olika sätt.

1. Först och främst så vill jag ju helst jobba, så därför är det trist att det är skolan som börjar och inte sommarlovet, för då har jag ju jobb.

2. Det ska bli kul att träffa alla klassmakrater på en mer regelbunden basis igen, komma in i gamla hjulspår och träffa folk, för man blir lite lätt isolerad här ute i Enstaberga, jag trivs förvisso jättebra men det är skönt att vara i stan och träffa andra människor också. Jag tror att man lätt börjar gå varandra på nerverna om man BARA går hemma hela tiden tillsammans.

3. När man har skolan så har man automatiskt något att fylla en stor del av dagen med, det blir lättare att upskatta de andra sakerna som händer, tiden tillsammans och det man gör.

4. För varje dag som går så kommer vi ju närmare beräknat förlossningsdatum, och det är spännande!

5. Självklart ska skolan bli rolig på det sättet att vi nu ska lära oss nya grejer, vi lämnar det mesta av det vi har gjort hitintills bakom oss och blickar nu framåt mot nya ämnen och mål.

6. Rutin, att veta när det är dags att gå upp, vilken buss man ska ta, vart man ska gå och vad man ska göra. Skönt.


Idag fick jag sova extra länge, Maria vaknade någon gång innan 7 tror jag, jag sov till 8, skönt att få den extra timmen eftersom jag brukar kliva upp runt 7 i vanliga fall. Nu sitter hon i köket och läser om sin förra graviditet, jag tänkte börja förbereda för frukost alldeles strax. Idag sänder vi ett extra hurra-rop till min svåger J som fyller 29 år idag, hipp hipp hurra till dig!

Nu är det banne mig dags för frukost, annars svälter jag till döds!

Över och Ut
PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: