PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

skolan tar för mycket av min tid.

Kategori: PappaBjörn

Så känns det just nu, jag går upp tidigt varje morgon, kommer hem sent varje eftermiddag, vi fixar med middag, lägger lillan och sen faller vi in i ett slentriant mönster, diska, plocka undan, fixa lite, sitta vid datorn/kolla tv, sängen och sova.

Det känns som att vi inte får någon direkt tid för varandra just nu, hela pengagrejen sätter stor irritation i relationen också så man känner sig skyldig på ett sätt som gör att man drar sig undan för att inte röra upp en massa otrevliga känslor och onödiga bråk.

Mest av allt vill jag bara komma hem och spendera kvalitetstid med min familj, jag vill sitta ner med lillan och leka lite, vara där som "pappa" och se till att hon får en bra uppväxt, jag vill vara där för min älskling som har det jobbigt med graviditeten, jag vet att allting är tungt och jobbigt, att det gör ont hela tiden och att det är svårt att göra allt detdär som i vanliga fall nästan går av sig självt. Jag vill mysa och skratta tillsammans, spendera tid och visa min uppskattning för det vi har.

Jag ser fram emot sommarlovet, visst jag ska jobba men det känns ändå som att vi hade mycket mer tid för varandra under tiden som jag hade min LIA trots att jag var trött konstant på grund av att jag gick upp så tidigt.

Hade jag haft pengar så skulle vårt liv vart så mycket enklare! Vi hade haft mindre problem med allt då, inte behöva vända på varenda jävla krona trehundra gånger för att se om vi har råd att andas!

Nu ska det fan bli ändring på detta, jag ska låta min uppmärksamhet vara odelat fokuserad på er och enbart er!

Allt annat har lägre prioritet, så det så!

Känns bra att skriva av sig lite här och hoppas att det är någon som förstår hur jag känner och kanske har något att säga om det?

Jag vill att hela världen ska veta hur mycket jag älskar er, min familj!

Över och Ut
PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: