PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Spooky dröm

Kategori: PappaBjörn

Jag hade en väldigt skum dröm inatt, jag tänkte att jag skulle försöka berätta vad som hände i drömmen, men det kan bli lite svårt. Drömmar har ju en tendens att fastna väldigt dåligt i minnen men just denna satte sig rätt så hårt ändå...


Allting började med denna krabat:

En krabat som kom till mig i en dröm inatt...


Jag går på en gräsmatta, vet inte vart jag är någonstans, men gräsmattan är enorm, jag ser ingenting annat än just denna gräsmatta. Efter att ha gått omkring en stund (vet inte hur länge men det kändes som en halv evighet) så hör jag ett ljud, jag ser mig omkring men ser inget, jag går åt det håll som jag tycker att ljudet kommer ifrån, så plötsligt hör jag det igen, närmare den här gången.

"Det är viktigt att köpa katt!"

Självklart börjar jag bli rätt fundersam nu, jag tänker tanken att "det måste vara en dröm" men det gör ju ont när jag nyper mig i armen, så jag är nu rätt säker på att jag hamnat i någon annan dimension.

"Det är viktigt att köpa katt!"

Seriöst!! Jag ser mig omkring, ser ingenting men ljudet är nära och tydligt, jag tittar ner på marken, och där på min skospets sitter den lilla figuren som jag målat här uppe. Den är faktiskt även i drömmen av blyerts, men självklart är den inte platt på ett papper utan den är på riktigt (hur riktigt något nu kan bli i en dröm).

Jag kommer bara på en vettig sak att göra, jag går och frågar Petter (ja, den svenska rapparen) vad fasen den lilla bollen menar med att det är viktigt att köpa katt. Väl framme hos Petter, ja, klart att jag vet vart han bor någonstans, går jag rakt in och säger helt casual "Du, jag hittade en liten grej som snackar om att det är viktigt att köpa katt, jag tänkte att du kanske visste vad han menar?" (vid det här laget är jag ganska säker på att jag drömmer, men det gör FORTFARANDE ont när jag nyper mig i armen)

Petter är förståss helt lugn i situationen, han fattar precis vem jag är och vad jag gör i hans vardagsrum med en liten figur av blyerts i handen.

"Det är viktigt att köpa katt!"

Bollen börjar sakta gå mig på nerverna speciellt eftersom jag inte fattar ett dyft av varför den säger som den gör och varför jag står i Petter Alexis vardagsrum, varför han bor i ett plåtskjul, varför jag är i portugal (för det vet jag tydligen att jag är) och varför i helvete det är viktigt att köpa katt??

Ungefär nu fattar jag att drömmen har spårat ur men trots allt så sticker jag och Petter iväg på en jakt på en katt att köpa, och när äventyret tar vid och det börjar bli intressant så vaknar jag.


Så vad har jag lärt mig idag/inatt?

Ja inte fan har jag tänkt att köpa någon katt i alla fall!

 

Över och Ut

/PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: