PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Trevlig helg!

Kategori: PappaBjörn

I Fredags kom lillebror hit, han stannade till alldeles nyss, han jobbar imorgon så jag förstår att han behöver åka hem och sova nu, för så mycket som han brukar sova har han inte fått sova här. Vi har på alla sätt haft en väldigt trevlig helg i alla fall, vi har spelat en massa olika spel, sett på film och bara snackat skit. Alltid lika kul att umgås med lillebror!

Dessutom hade han med sig en del grejer hit, självklart så gick ju inte allt som beräknat för det var ju faktiskt ändå fredag den 13'e som han kom, han hade med sig mina högtalare till slut, det var bara typ 7 månader sedan som jag började sakna att inte ha någon riktigt ljudanläggning hemma... :P Problemet med högtalarna var i alla fall följande, jag har redan slutsteget stående här sedan tidigare, men då fick mamma med sig fel högtalare hit, inget ljud... nu fick tobbe med sig rätt högtalare, MEN då visar det sig att jag inte har rätt kablar här = än en gång, inget ljud. :( Attans!

Det viktigaste och roligaste fick han i alla fall med sig, virknålar! Så nu har jag precis färdigställt den första virkade basketskon till mitt kommande barn, detta är bara en prototyp, ja vi kan säga en testsko, men i största allmänhet är jag nöjd!

Basketsko virkad av mig PappaBjörn.

Basketsko.

Märk väl att jag inte är AIK-Fan, vad ni än må tro, det råkade bara vara de färger som jag tog först. Är det någon annan som vill ha virkade skor? Hör av er till mig så kan vi diskutera färger och pris, osv. Det kostar faktiskt lite att göra skorna om man ser till rena materialkostnader. :) Jag tror att kostnaden (i garn) för en sko landar på runt 60:- men det beror helt och hållet på vilken typ av garn man vill ha, och vilken färg.

Nu ska jag försöka få något vettigt gjort innan det blir vardag igen kvar att göra idag:

1. Diska
2. Läxa
3. Virka klart matchande sko.
4. Grilla hos "distans-granne"
5. Sova!


Better Get To Work!
Över och ut!
PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: