PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Full fräs!

Kategori: PappaBjörn

Vaknade kvart i sex imorse, bussen går fem över sex. Hade det inte vart för pyret så hade jag inte kommit upp i tid. Hon hjälpte mig att ta fram både lunch och frukost så att jag fick med det till jobbet. Kom iväg till bussen som för en gångs skull kom i tid, och det var skönt för det var 12 minusgrader ute.

Väl på jobbet tog vi en kaffe och sen drog vi iväg på vårt första jobb. En urbrunnen lägenhet där vi håller på att dra om all el, lägenheten är på ca 130 kvadratmeter, 5 rum och kök, plus 2 badrum. Alltså jättestor! Vi påbörjade jobbet i fredags och med lite tur så avslutar vi det imorgon eller senast onsdag, då ska all el vara omdragen, dosor, knappar, kontakter osv skall vara på plats och vi ska ha städat ur.

Sen blev det i alla fall lunch, torskgratäng med potatis/morots-mos och kaffe till efterrätt. Sen drog vi iväg på nästa jobb, där fick jag stifta bekantskap med "snål-bengt", känd bland alla Nyköpings elektriker som en riktig skräck. Istället för att ta in något dyrare ( = hög kvalité) material från oss som arbetar så går han och köper pissbilliga saker på biltema och claesohlson ( = skitdålig kvalité) som vi sen MÅSTE sätta upp.

Problemet här är att när vi sätter upp snålbengts billiga skitutrustning så knakar det i plasten och allting spricker, det har dålig passform och vi kan inte lämna någon garanti på jobbet vi utför. Så ett råd till er där ute som hyr hantverkare, låt dem beställa det som behövs, snåla inte å köp själv om ni inte vet var/vad ni ska köpa!

Efter jobbet åkte jag med Mange till willys där jag mötte upp med resten av min lilla familj, vi handlade och åkte hem, nu har vi ätit middag och lillan har pratat med sin farmor. Snart ska min älskling åka till jobbet och då lär jag gå och lägga mig rätt så omgående, är helt slutkörd idag.


/PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: