PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Händelserik dag!

Kategori: PappaBjörn

Imorse hämtade jag ju all tvätt i tvättstugan innan jag åkte till jobbet... Den ska jag snart vika å lägga in där den ska vara, jag ska bara vila först, och ge er en uppdatering på vad som hänt idag, massor känns det som!

Åkte till jobbet imorse, hoppade av i Bergshammar som vanligt och tog bilen med Mange in till kontoret. Drog igång en kanna kaffe, drack en kopp och väntade på resten av gänget. 07:10 ringer Håkan ( vi börjar 07:00) och meddelar att han är sen och kommer in "fram emot lunch" (det är Håkan som är chef...) men att vi kunde "bränna på" som vanligt.

På svenska betyder det att vi ska åka ner till electroscandia, köpa på oss material och sedan sticka iväg för att göra klart i den urbrunna lägenheten. Fram till lunch så var det verkligen inte min dag, skit som rasar ner i ansiktet på mig när jag står/sitter/ligger och spikar fast kabelrör med spik-klammer, flisor som sticker mig i händerna, målarn lämnar våta fläckar efter sig som man kladdar ner sig på och halkar på...

Vi är nu uppe i över 1200 meter kabel som är utbytt i lägenheten nu, och vi har två rum kvar innan lägenheten är helt färdigdragen. Drog tillbaks till kontoret för att äta lunch, då ringer Maria, och vi måste åka in till mödravården akut eftersom hon har kramper i magen och i ryggen, jag blev kallsvettig på två röda, väldigt nervös och orolig. Mange körde mig till City Gross och jag satt tyst hela vägen och ville bara vara framme snabbare. Mötte upp med Maria och körde till lasarettet, fick träffa en otroligt sympatisk, glad och trevlig gynekolog, hon kollade med ultraljud eftersom Maria berättade att hon under ett par veckor haft problem med kramper i magen, speciellt på nätterna. Efter lite undersökningar och provtagning fick vi i alla fall reda på att det inte var något allvarligt, kramperna om natten är troligtvis livmoderhalsen som tränar sig på sammandragningar...

Efter lasarettet var vi båda trötta och hungriga så vi tog en sväng till McDonalds, jag testade deras tillfälliga burgare som jag inte ens minns namnet på, nåt amerikanskt i alla fall, den smakade typ ingenting men var stor och mättande, som tilltugg fick jag friterade potatisskivor kryddade med salt och peppar, de däremot var jättegoda!

Till slut så tog vi oss därifrån, åkte och kollade trycket i däcken, det känns konstigt när man kör men däcken hade jämna fina värden så det är något annat, tur att bilen i övrigt är i bra skick så att vi kan sälja den nu utan dåligt samvete. Tankade några liter också innan vi köpte godis SEN hämtade vi lillan på dagis och åkte hem.

Nu till slut är vi hemma, tillfälle att vila lite!

För en stund sedan morrade älsklingen lite åt mig att "det är faktiskt min dag idag, hur kunde du glömma det?" Så grattis på namnsdagen Maria, du är min ängel!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: