PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Inför helgen blogg.

Kategori: PappaBjörn

Jaa, vad ska man säga? Jag började dagen klumpigare än vanligt, somnade på bussen så att jag passerade min kollega som jag brukar åka med flera hållplatser, han fick komma och hämta mig på statoil...

Tanken var att vi idag skulle ägna hela dagen åt ett stort projekt, nämnligen att dra om all elen i en 5-rummare på grund av brandskada, 130 kvadrat minst. Istället blev vi skickade till ett vattenskadat ruckel mitt i skogen, där skulle vi dra ner EN kabel från ett källartak... det tog 45 minuter att köra dit, 10 minuter att göra jobbet och 45 minuter att köra tillbaks in till stan. JÄTTEKUL, verkligen! *mummel gruff groll*

Efter det tog vi frukost, sen åkte vi och shoppade lite på electroscandia, efter deeeet så åkte vi för att börja med lägenheten som vi egentligen skulle påbörjat typ 2-3 timmar tidigare. Väl där inventerade vi läget, skruvade loss varenda kontakt och knapp från tak och väggar, drog ur alla gamla sladdar och drog i nya sladdar. "skrotet" från övervåningen fyllde två plastpåsar, en med bara sladd (koppar är ju faktiskt dyrt) och en med bara doslock, kontakter, knappar osv...

Sen när arbetsdagen var slut fick jag skjuts till McDonalds där sambo med dotter samt före detta kollegan H satt och åt lunch, så jag åt också lunch, jag menar, man tar tillfället i akt att äta när man är på en restaurang. Efter lunchen drog vi iväg till arbetsförmedlingen, M skulle på möte och jag skrev ut mitt CV. När M var klar på mötet stack vi till Skobes där jag sökte sommarjobb, ja redan, har du inte sökt så är det snart försent! Vidare från skobes till Willys, handlade lite och stack hem, väl hemma rakade jag skallen (nu är jag kal och det är skönt som fasen!) under tiden som M lagade torskgratäng i äggsås med potatis och mototsmos. Nu är jag proppmätt och tänker inte göra många fler knop idag.

Fast jag måste gå ut i köket för jag är fasligt sugen på att smaka på marabous nya chokladkaka som de säljer under begränsad tid, Choklad & Saltlakrits. Tror att det är en höjdare alltså. Men inte nu, det tar vi när lillan sover.

Nu tar jag helg, och händer det inget magnifikt eller storartat i helgen så tar nog bloggen helg också.


Tjipp!
//PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: