PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Ny dag med nya äventyr...

Kategori: PappaBjörn

Jaaa, vad ska man säga? Det händer ju alltid nåfot som förgyller vardagen, eller?

Nu har jag avklarat två veckor på praktiken, Maria har landat i vecka 18 i graviditeten, magen växer och hon blir bara vackrare för varje dag som går.

Strike 1: 20 minuter innan bussen skulle gå klev jag upp ur sängen imorse, ändå hann jag:

* Klä på mig
* Ta deo
* Göra frukostmackor
* Lägga ner lunch
* Ta på mig ytterkläder och faktiskt komma till bussen i tid, 2-3 minuter innan bussen skulle gå till och med.

Strike 2: Bussen kom 13 minuter sent.

Kommer till jobbet, drar i mig två koppar kaffe och sen iväg på första jobbet, vad är första jobbet? JO:

Strike 3: Demontera golvvärme, SOM REDAN ÄR DEMONTERAD!!!

kopplar om lite säkringar i centralen för att göra det hela aningen säkrare, tillbaks till kontoret. Nu har vi inga fler inbokade jobb idag, men vi fixar i påbyggnaden som står halvklar, isolerar en vägg,

Strike 4: Slänger upp resten av isoleringen på innertaket, hälften ramlar ner, PÅ MIG, kliar överallt och fastnar i kläderna.

Slänger till sist upp resterande virke som blivit över ovanpå innertaket också. Städar ur ordentligt så att det börjar likna en lokal och inte bara fyra väggar, tak och massa skit i mitten.


Min älskade Maria ringer och mår inte riktigt bra, så jag åker faktiskt hem tidigare, vi hade ändå inget mer planerat så chefen tyckte inte att det spelade någon roll heller.

Går till bussen för att möta Maria i stan,

Strike 5: bussen är än en gång över 10 minuter sen.

Resten av dagen går bra fram tills nu ikväll, vi drog till Jönåker för att hämta ut ett paket och tanka bilen.

Strike 6: Automaten tar inte sedlar
Strike 7: Ingen av oss har pengar på kortet
Strike 8: Ska låna av Mamma, hon är inte hemma, ringer styvpappa Anders, som inte lyckas med överföringen
Strike 9. Märker att jag inte ens har kortet med mig...

Lösning, Maria får låna pengar av sin mamma istället... vi kom hem till slut och nu står det en järngryta å puttrar lite kalops på spisen, det ska bli såååååååå gott!

Börjar bli riktigt hungrig, tur att maten snart är klar :D

På måndag är det ultraljud! Det ska bli skithäftigt att få se vår skapelse igen, blir rörd bara jag tänker på det! <3
Kan knappt bärga mig tills dess, innan det ska vi på ett möte som känns lite jobbigt på lillans dagis... det är jag inte lika peppad inför.

Imorn blir det i alla fall en ny dag med nya möjligheter, och jag hoppas att den kommer bli bättre än idag, för nu är jag trött å hungrig.

Pöss Hajj!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: