PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Somliga dagar...

Kategori: PappaBjörn

Är roligare än andra, idag har vart RIKTIGT slitigt, imorse fick älskligen extra många pussar, efter det gick dagen bara utför, kom till jobbet 07:00 som vanligt, bussen var 10 minuter sen, som vanligt. Drack kaffe och gjorde upp dagsplaneringen. Jag och Mange fick vackert bege oss till en kund för att i närmare 6 timmar stå ute och göra elarbete i snålblåst samtidigt som det regnade småspik, har fortfarande ont i lederna för att händerna tagit så mycket kyla och stryk idag. Det är självklart sådant som man får räkna med när man väljer ett hantverkaryrke, det är jag helt med på men just idag var jag inte direkt villig till detta. Kopplingen i elcentralen, som självklart satt på den blåsigaste sidan av huset, gick till en början bra, men rätt så snabbt så upptäckte vi ett fel som kunde slutat riktigt illa, det var felkopplat på ett sånt sätt i centralen att jordfelsbrytaren var förbikopplad och det strömmade över 400 volt i vägguttagen istället för 230 som det ska vara. Efter att vi hade rett ut den lilla fadäsen jobbade jag på i bra takt med resten av centralen, sen gick vi till skalet av vad som skulle bli ett pumphus så småningom, vi satte lysrör och kopplade ännu mer central i kylan, nu blev det inga fel som tur var men det var trångt och jävligt i alla fall. Skulle upp för en halvfärdig vägg, ner för väggen på andra sidan och dra kabel på stenvägg jag hade 10 centimeter till godo åt varje håll för precis bakom mig hade jag en stor cistern med MATOLJA! Timmarna gick väldigt långsamt idag och jag har verkligen sjukt ont i varenda led i hela kroppen, känner mig utsliten och hängig, BLÄ på allt! Nu vill jag bara gotta ner mig i soffan å värma mig bredvid min sötnos. Men först får det bli att diska upp efter en god korvstroganoff-middag. giggety-giggety-giggety-that's-all-folks! /PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: