PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Tunga lyft.

Kategori: PappaBjörn

Idag har vi fått upp ALL plywood på insidan av vårt utbygge på jobbet, det som var ett skal när jag började för snart 3 veckor sedan är nu farligt nära färdigställd verkstad. Totalt har jag lyft över 700 kg plywood idag. Sen har vi satt majoriteten av allt gips, som sagt, snart är verkstaden klar, 850 kilo gips har jag skickat upp längs väggarna. Det är rätt så lätt att förstå att jag är mör.

När jag kom hem tog jag ett bad, sen vankades det pannkakor och soppa, låter det underligt? Det var kalasgott! Nu efter maten tog jag ett ryck för jag hade gett mig fan på att jag skulle hitta min sambos bank-dosa som vart borta nu i över en vecka. Den försvann i köket MEN återfanns ovanpå ett fotoalbum, i bokhyllan, i vardagsrummet.

Nu är jag i alla fall mätt, ren, mör och nöjd med dagen som har gått.

Sambon har haft ett helvete med flertalet olika samtal idag, men förhoppningsvis tar det skruv med tanke på vem hon har pratat med och vad samtalet har handlat om. Jag tror och hoppas att det blir bättre på grund av detta i alla fall.

Nu ska jag läsa en bok för lillan, sen ska jag vila, för ärligt talat så är jag helt slut.

Tjipp!
/PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: