PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Händelserik helg.

Kategori: PappaBjörn

Ja, det hände mycket i helgen, efter busiz åkte vi hem, och efter ett tag kom Jesper på besök, vi spelade "settlers of catan", han vann, jag skyller på nybörjartur, faktiskt. Sen spelade vi "Magic: the gathering" till klockan 2 på natten, och när vi vaknade på morgonen fortsatte vi att spela, jag vann, alla gånger utom en, den gången var otur, alla andra gånger var skicklighet. Det är så jag ser på det i alla fall.

Resten av Söndagen spenderade vi med att hjälpa fröken H att flytta från sin lägenhet inne i Nyköping ut till våra krokar, det blev ett antal vändor i den lilla transiten som jag fick köra, pigg sak med sex växlar men, djävlar, vad högljudd den var!

I alla fall, väl hemma igår kväll satt man vid datorn en stund, sen somnade jag innan huvudet ens hade träffat kudden.

Idag har det vart jobb, jag har nu kopplat in all el i tillbyggnaden på företaget där jag gör min praktik, dragit fram allt till centralen och kopplat in även den, jag är faktiskt stolt att säga att jag klarade allting själv utan att göra ett endaste litet fel. Nu lyser det i alla fall i firmans verkstad, så in i helvete faktiskt.

9 lysrörsarmaturer, 2 rör per armatur, 58 watt per rör:

58*2 = 116
116*9 = 1044 Watt.

Det kommer INTE behövas något element där ute i alla fall.

Nu på kvällen var vi tillbaks en snabb stund hos frk. H. jättefint radhus hon flyttat till även om det är en är en hel del att fixa med. Tog en kopp kaffe, snackade lite med hennes halvbrorsa å flyttade upp två sängar på övervåningen.

Nu hemma igen med ont i halsen, mandlarna känns som meloner så vi får se om herr Andersson kan gå till jobbet imorn...

Nu ska jag chilla en stund, sen blir det sängen.

Over and Out
/PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: