PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Lite mer än ett dygn...

Kategori: PappaBjörn

Lite mer än ett dygn har jag vart ensam nu, min sambo och lillan är utflugna på äventyr och jag lämnades ensam kvar att klara mig själv... eller ja, jag har ju praktiken och ville inte ta ledigt från den så det är ju faktiskt lite mitt eget val. Brorsan skulle komma upp, men efter flera om och men så gör han inte det ändå, hans mjölkmage gjorde sig oturligt påminnd igår och jag hoppas verkligen att han tillfrisknar snarast för det är inget vidare att vara sjuk.

Läget är i alla fall följande, jag har hunnit städa och jag har hunnit diska, inte allt då förståss men nästan, jag ska tvätta och diska klart det sista, är tanken i alla fall, men just nu går inte det för jag mår illa och vill helst kräkas. Men det tänker jag inte göra. Huvudet spränger också, så har jag klagat klart. Jag försöker få i mig mat så kanske allt känns bättre men det är inte jättelätt att äta när man är illamående och halsbrännan gör sig påminnd.

Mina Oxelesunds-grabbar kommer hit ikväll om jag mår bättre i alla fall, och då ska vi lana, haha jag låter som 14 fast jag är 26. Det är trevligt att spendera lite tid med pojkarna och få höra vad de har gjort på sin praktikplats, det lilla jag hört hitintills har ju inte låtit som någon hit direkt.

Nu ska jag lägga mig ner på sängen en stund och se om jag eventuellt kan sova bort det värsta av illamåendet och huvudvärken, plus ta en novalucol för halsbrännan.

PappaBjörn, over, and out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: