PappaBjörn

En blogg om mitt liv och det som snurrar i huvudet på en blivande pappa...

Tårtan som tog EET med storm, och annat som hänt idag.

Kategori: PappaBjörn

Dagen började med att jag vaknade sent, 06:35 tjöt telefonen till, då har jag snoozat flera gånger i sömnen utan att ens öppna ögonen. Pang bom så satt man i bilen med en tårta i sitt knä, mer om tårtan snart...

Kom till jobbet 7 minuter försenad, men det gjorde inget för Jocke kom 10 minuter efter mig. Langade in tårtan i kylen så att den fick stå å gotta till sig fram till fikan som vi hade bestämt att vi skulle ha klockan 10-11 någon gång.

Efter lite morgonkaffe drog jag och Jocke iväg till järnvägsgatan, ett projekt som vi haft ett tag på firman nu och som börjar närma sig klarställande. Under förmiddagen knöt vi ihop kopplingsdosor, kopplade strömställare och uttag i vägg och tak. Sen drog vi iväg till kontoret för att käka fika. Tårtan som omnämnts flera gånger nu som min älskade mammakex bakat åt mig gick i företagets färger och med el-tema:

el-tårta i El & Energitekniks färger.

Sockerkaksbotten med jordgubbskrämsfyllning, grön grädde, jordgubbs & kolasnören samt pingvinstång är vad som är använt för att skapa detta mästerverk!

Efter fikat som gick över förväntan stack vi tillbaks till jvg-gatan igen och klarställde allt förutom diskbänksbelysningen, där väntar vi på att kakel-nisse ska in och sätta kakel innan vi kan göra vårt, så tyvärr blev det lite övertid idag.

Mobilen dog vid två när jag försökte ringa på en bilannons som Maria hade hittat på nätet, så resten av dagen har jag jobbat utan telefonen, något som jag egentligen inte trodde skulle vara ett problem. MEN när jag då inser att jag jobbat över, inte får skjuts hem och det är en bra stund kvar till nästa buss går, då behöver man sin telefon mer än vad man tror.

Hem kom jag ju i alla fall, mötte M och N i bilen precis när jag hade klivit av bussen och innan jag vet ordet av är vi tillbaks inne i stan för att äta middag på vårt nya favoritställe. En kebabpizza senare och en bilresa hem parkerade vi utanför lägenheten, grannen kom och snackade med oss en stund innan det var dags för honom att slänga sig på sofflocket. Jag stannade ute och pillade lite med bilen, då vi förhoppningsvis (troligtvis) får sålt den imorgon. Maria och Lillan gick ner i källaren och tog hand om tvätten. När jag kände mig nöjd med bilen gick jag in och letade upp bil-försäljnings-pappret som jag hade lyckats slarva bort dagen innan.

Nu sitter jag här och jäser, trött i kroppen och trött i huvudet men det har vart en jädra bra dag på alla sätt och vis.

Ska ta mig ett stort glas vatten och spela lite för att koppla av en stund innan sängen...

Över och Ut
/PappaBjörn

Kommentarer


Kommentera inlägget här: